Persbericht Dokkumer Vlaggen Centrale

In de pers

Goede bestemming voor overgebleven kampioensvlaggen

Kampioensvlaggen van Dokkumer Vlaggen Centrale gaan naar Zuid-Afrika

Dokkum, 19 juli 2010 - Aan de oproep van de Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC) om ideeën in te zenden voor een goede bestemming voor de overgebleven WKkampioensvlaggen, werd in groten getale gehoor gegeven. Het idee dat is gekozen, komt van Stichting LUMAhelpt, die arme kinderen in Zuid Afrika helpt. Met de vlaggen gaan zij een schoolterrein opfleuren, gordijnen maken voor de nieuwe school en ze maken 400 tasjes voor de kinderen. Stichting AAP in Almere profiteert ook van de overgebleven kampioensvlaggen. Zij maken van 300 vlaggen hangmatten voor de apen.

“Het is fantastisch dat we arme kinderen in Zuid-Afrika blij kunnen maken met onze kampioensvlaggen en dat de doeken op een creatieve manier worden hergebruikt”, vindt Algemeen Directeur van DVC Robert-Jan Hageman. “Ook de link met Zuid-Afrika spreekt ons aan. Daarmee is het allemaal begonnen.”

Meer dan 1.000 enthousiaste ideeën
De verkoop van de kampioensvlaggen, die DVC liet maken voor het WK-voetbal 2010, liep storm. Van de 15.000 gedrukte vlaggen verkocht het bedrijf meer dan 10.000 exemplaren. Voor de 2.500 vlaggen die over zijn, wilde DVC een goede en nuttige bestemming. De vlaggenfabrikant deed daarom een oproep voor een creatief idee. Meer dan 1.000 enthousiaste ideeën werden ingestuurd. Het meest genoemd werden een dekbedovertrek en een voetbaltenue voor (arme) kinderen. Helaas voor de creatieve inzenders van dit idee, leent het polyester vlaggendoek zich daar niet goed voor. Andere suggesties waren: druk een extra woord zoals “bijna” of “vice”op de vlag, een trouwjurk voor Yolanthe, een vlaggenjurkje, confetti voor de huldiging van het Nederlandse voetbalteam en producten als parasols, windschermen, tasjes en paraplu’s.

Het winnende idee
Op 26 oktober aanstaande gaan initiatiefneemsters van Stichting LUMA (www.lumahelpt.nl) Lucie Kalleward en Marrie Bijl naar Zuid-Afrika toe. Daar, in de sloppenwijk Maokeng in Kroonstad-Freestate, leggen zij de eerste steen voor een tweede school. “We vinden het fantastisch om op die dag het deel waar de school wordt gebouwd op te fleuren met kampioensvlaggen. Wij voelen ons daar kampioen, vandaar”, aldus de twee zussen.

Naast Stichting LUMA en Stichting AAP zijn er nog een tiental kleinere doelen die Dokkumer Vlaggen Centrale blij gaat maken met overgebleven kampioensvlaggen.

Uitnodiging
U bent van harte uitgenodigd om het feestelijke moment waarop DVC de resterende kampioensvlaggen overhandigd aan Stichting LUMAhelpt en Stichting AAP met ons mee te beveleven. Dat is dinsdagmorgen 20 juli, 11.00 uur. Locatie: Dokkumer Vlaggen Centrale, Holwerderweg 25, Dokkum.

Meer informatie
Neemt u voor meer informatie contact op met Elizabeth Visser, marketeer, 0519 228 228 of Robert-Jan Hageman, algemeen directeur van de Dokkumer Vlaggen Centrale 0651826271. Voor algemene bedrijfsinformatie verwijzen wij u graag naar www.dvc.nl.

Bekijk hier het originele persbericht van de Dokkumer Vlaggen Centrale.